::..خــاکــستــــــــر..::

 بنگر آن حوری سیاه سپید
                       نه همه پاک جسم او نه پلید
ساخته در وجودخویش پدید
                       نیمه ای یاس و نیمه ای امید

آتـش او را قـرین و همبستر
همسر خاک و نام خاکستر

همه شب در کنار یار نخفت
                       نازنین راز چشم بد بنهفت
چون ز آتش یکی سخن نشنفت
                       بامدادان باو چنین می گفت

اندکی سر گذشت من بشنو
بس حقیرم مبین و تند مــــرو

  من درخت تناوری بودم
                       رایت سایه گستری بودم
بر سر باغی افسری بودم
                       در میان سران من سری بودم

تن بآزار ناکسی دادم
 بخیالی ز پا در افتادم

روستای پیر خیره سری
                       بمن افکند پُر طمع نظری
در تمنای سود مختصری
                       رفت و آورد داسی و تبری

ساقه ام خست و ریشه ام بر کند
بـی   تـأمل   مــرا   بـخاک   افکنـد

ناتوان و زبون از آن دستان
                       چند ماه

::..پـــژواک هـا..::



   بر بالای سرم؛ در آسمان مرغ دریایی بی حرکت آویخته است.
  و در اعماق آب های خروشان
  در هزار توهای مرجانی
  پژواک موجی در دوردست
  مواج از میان ماسه ها می آید
 و همه چیز سبز است و زیر آب

  هیچکس خشکی را به ما نشان نداد
 و هیچکس از چراها و کجاها خبر ندارد
 و چیزی خیره سرانه می کوشد و به سمت نور بالا می خزد.

  غریبه ها در خیابان می گذرند
 اتفاقی دو چشم برهم گره می خورند
 و من تو هستم؛ و چیست آنچه که می بینم که منم
 و آیا من دست تو را خواهم گرفت
 و از میان خشکی راهنمایت خواهم بود
 و کمکم کن تا بفهمم بهترین کاری که می توانم بلنم چیست.

  و هیچکس زنده از این وادی نگذشت
 و هیچکس سخن نگفت
 و هیچکس تلاش نکرد
 و هیچکس بر گرد خورشید پرواز نمی کند.

  و این روزی است که بر فرو خواهی افتاد
 در برابر چشمان بیداری زده ام
 و مرا به برخاستن می خوانی و می انگیزی
 و از میان پنجره درون دیوار
 سوار بر انوار روشن خورشید
 میلیونها سفیر روشن صبح به درون سرازیر می شوند

  و هیچکس برای من لالایی نمی خواند
 و هیچکس چشمانم را نمی بندد
 پس از میان پنجره گشاده
 با تو از میان آسمان سخن خواهم گفت.